dinsdag 18 juni 2013

Concrete opbrengsten

1 Het meest interessante vind dat je studenten opdrachten kunt geven terwijl ze niet in de les zitten.
Voor mij geeft dit voordelen als ze op een langdurige stage zijn.
2 Een probleem is bijvoorbeeld het het onderhouden van de Spaanse taal tijdens de 5 maanden durende stage. Ik kan me voorstellen dat leerlingen op hun eigen moment (tijdens stage) in kunnen loggen en opdrachten uitvoeren. Zo kun je met de taal berzig blijven terwijl je niet op school bent.
3 Door deze ptoepassing raken studenten tijdens hun studie minder snel achterop. Onze school doet daar zijn voordeel mee omdat studenten eerder af kunnen studeren.
4 Stagebedrijven kunnen hierdoor een positief vooruitstrevend beeld krijgen van onze opleiding.

3 opmerkingen:

  1. Mooie post! Een collega van mij is docente Spaans. Zij werkt veel met ICT in haar klas, misschien heeft zij ideeën voor specifieke tools / manieren / werkvormen die je kunt gebruiken voor wat je beschrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, goede ideeën, Rien. Nu hopen, dat we ze ook in praktijk brengen. Ik ga projectgelden aanvragen om Kleppen Dicht te implementeren. Anders is straks alles voor niets geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor het gebruiken op afstand zijn er natuurlijk veel alternatieven en heeft dit weinig meerwaarde, als het om individuele contacten gaat.

    BeantwoordenVerwijderen