dinsdag 18 juni 2013

Ik heb met een paar simpele dingen geëxperimenteerd en denk dat ik ze goed kan gebruiken.

Via Google forms heb ik een mail gemaakt voor de nieuwe studenten recreatie, waarvan ik SLB-er ben. In de mail vraag ik hen om de vragen in te vullen. Dit als doel om hun NAW-gegevens te krijgen, incl. telefoonnummers en mailadressen van ouders. Wanneer zij deze vragen beantwoorden worden de gegevens automatisch in een spreadsheet geplaatst en heb ik de gegevens van de hele klas op één formulier.

Bij het starten van een les met een nieuw onderwerp deed ik voorheen regelmatig een associatieoefening waarbij ik een woord op het bord zette en de studenten naar het bord liet komen om door hen geassocieerde woorden erbij te schrijven op het bord. Ik zou ditzelfde via Answergarden kunnen doen. Van te voren zou ik een mail met hyperlink kunnen aanmaken en de studenten kunnen vragen om alles waar ze aan denken, bij het door mij genoemde woord, op te schrijven. Dit kan ik via Answergarden projecteren op het scherm, maar kan het ook nog exporteren naar Tagxeto om een mooier woordweb te projecteren. Ditzelfde zou ook met Corkboard kunnen.

Ik vind het fijn om een aantal tools aangereikt te hebben gekregen. Het zijn wel heel veel dingen en weet niet of ik ze allemaal toe ga passen. Dit mede omdat ik veel expressievakken geef en daar eigenlijk geen device bij gebruik. Ik vind het belangrijk om in een les afwisselende werkvormen te gebruiken en vind dat het goed is met de tijd mee te gaan.
Ik hoop er na de vakantie wel meer mee te kunnen experimenteren en met name dat studenten er ook mee gaan experimenteren.





1 opmerking: